foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Mechanik w Europie II

Projekty

"Mechanik w Europie II" , projekt nr POWERVET-2017-1-PL01-KA102-038026

Wakacje się skończyły, ale wspomnienia są wciąż żywe... Dla większości uczniów był to czas odpoczynku i "ładowania akumulatorów" na kolejny rok szkolny, ale byli również tacy, którzy połączyli przyjemne z pożytecznym i wykorzystali szansę rozwoju zawodowego w postaci udziału w zagranicznych stażach zawodowych w Hiszpanii. W ramach projektu pn. „Mechanik w Europie II”, finansowanego z programu POWER, 16 uczniów kierunków samochodowych i mechatronicznych przez dwa tygodnie uczyło się zawodu w firmach branżowych zlokalizowanych w Maladze.

Na taką nagrodę uczestnicy projektu pracowali cały rok szkolny, a może nawet dłużej. Proces przygotowania się do wyjazdu również wymagał sporo pracy i energi, ponieważ jeszcze w trakcie trwania nauki odbyli oni podstawowy kurs języka hiszpańskiego, zawodowo-kulturowy kurs języka angielskiego, zajęcia z pedagogiem szkolnym oraz specjalistą do spraw bhp. Wagę tych działań docenili już 8 lipca ....

Codziennie rano, komunikacją miejską, z przesiadkami w stolicy wybrzeża Costa del Sol – Maladze, 6 uczniów branży samochodowej oraz 10 branży mechatronicznej docierało do pracy. Ich obowiązki nie różniły się od tych wykonywanych przez innych pracowników firm, a przełamywanie bariery językowej trwało zaledwie kilka dni ...

Patryk o swoim pobycie w Hiszpanii powiedział: "To było dla mnie naprawdę niesamowite przeżycie. Miałem szanse pracować w profesjonalnym warsztacie samochodowym u boku specjalistów, którzy pozwolili mi nauczyć się wielu nowych rzeczy. Wykorzystując nowoczesne narzędzia diagnozowałem oraz usuwałem usterki w samochodach. Jeśli chodzi o komunikację, to na początku zdarzały się małe nieporozumienia, ale z dnia na dzień było coraz lepiej. Praca przebiegała bezstresowo i przyjemnie. Przez cały wyjazd zyskiwaliśmy doświadczenie nie tylko branżowe, ale również przełamywaliśmy bariery językowe, poznawaliśmy wspaniałych ludzi i zobaczyliśmy piękny kraj jakim jest Hiszpania."

Popołudnia oraz weekendy obfitowały w liczne wycieczki oraz wyprawy, pozwalające poznać kulturę i zabytki Malagi – największej po Sewilli metropolii regionu Andaluzja. Góry Sierra Nevada, które widzieliśmy już z okien samolotu zapowiadały niesamowitą przygodę. Malaga to miasto z bogatą historią, o której opowiedział nam nasz anglojęzyczny przewodnik. Zwiedziliśmy najsłynniejsze zabytki miasta: La Alcazaba - największą w Hiszpanii budowlę warowną wzniesioną przez muzułmanów w VIII wieku naszej ery oraz Castillo de Gibralfaro, zbudowany w XIV wieku, z którego do dziś zachowały się solidne baszty obronne. Odwiedziliśmy również Cordobę – miasto, w którym największą atrakcją jest Mezquita - wielki meczet, perła średniowiecznej architektury religijnej islamu o powierzchni 23400m2. Budowę rozpoczął w 786r. pierwszy emir Cordoby, a kolejni władcy przez wieki rozbudowywali ją do obecnych rozmiarów.

Pozostały czas spędziliśmy na pięknych plażach wybrzeża Costa del Sol i choć dla niektórych morze było zbyt zimne, wszyscy zostalibyśmy w Hiszanii nieco dłużej …

Udział w projekcie jest BEZPŁATNY.
Uczniowie mieli zagwarantowane środki finansowe na podróż, zakwaterowanie, wyżwywienie i kieszonkowe.

Copyright © 2018 ZSP Nr 3 w Krośnie Rights Reserved.